pondělí 11. ledna 2016

Vánoce 2015

Konečně se mi podařilo vzpamatovat se s poměrně dlouhé vánoční dovolené a ukořistila jsem si i nějaký ten volný čas na psaní blogu. Než se ale pustím do shrnovačky předchozího roku a vytyčení cílů pro ten letošní, shrnu dojmy ze samotných Vánoc. Samozřejmě i s přehledem dárků, které mi udělaly největší radost :)



Letošní Vánoce byly rozhodně jedinečné - pravděpodobně poslední, které jsme trávili pohromadě jako rodina. Rozchody/rozvody bohužel též patří k životu a mnohdy jsou i tím nejlepším řešením. Vím o tom své :) Bez většího upejpání se přiznávám, že jsem měla docela i strach domů dorazit a i když jsem si tentokrát v práci vybrala naprosto luxusní dovolenou (prakticky od 18.12. do 4.1., což je i důvod, proč jsem tak dlouho nepsala), váhala jsem, zda alespoň část nestrávit v Praze.



Má láska k rodnému kraji však nakonec zvítězila a ještě jsem si celou cestu zopákla jednou, protože bylo nutné domů dostat i mé čtyřnohé miláčky. Deset kilo koček, bágl a tašky s dárky bych na jeden zátah fakt nedala :) Mrož se vydal na Slovensko a mě čekalo téměř 10 dnů klidu a pohody. Jen ta vánoční atmosféra moc nepřicházela. Zjistila jsem, že bez sněhu nejsem nějak schopná se správně naladit a kýčovité výzdoby obchoďáků mě nechávají chladnou. Nepomohl tomu ani Vánoční kameňák, na který jsem s vybranými jedinci z práce zašla do kina :D

Vánoční Kameňák - film jen pro ty nejotrlejší z vás. Financováno Státním fondem kinematografie!!!!

Alespoň jsem neměla letos nějaké velké očekávání a jediné, po čem jsem toužila, byl klid po práci a tradiční vánoční program. V prvních dnech jsem sice ještě musela pracovat z domu, ale žádná velká řehole to nebyla a navíc jsem si vzpomněla na rozehraný Shadowrun. Na Štedrý den odpoledne jsem si tak nadělila první dáreček, kdy jsem se úspěšně probojovala Berlínem v Dragonfallu. Závěr to byl vskutku epický a vůbec mi nepřišlo divný, že neřeším rodinu, svátky a prostě si každý odpoledne pařím hry. Naopak, bylo to naprosto báječný!

Moje elfí deckerka Nymph :) Bohužel nemám na pražském pc žádný screen z pozdějšího savu.
Rodiče jsou spolu sice schopní nějak komunikovat, ale přesto jsem z obou stran pochopitelně cítila nějaké ty negativní emoce a večer se nesl v takovém prapodivném, rozpačitém duchu. Alespoň nedošlo na hádky, které jsou často nedílnou součástí vánočních svátků. Já si svou dobrou náladu udržela a tím považuji letošní rok za úspěšný :) Z dárků jsem letos měla taky neuvěřitelnou radost a snad se i mně podařilo ostatním trefit do noty. Dovolím si tedy zveřejnit nějaký seznam těch nej. Ne, že bych se potřebovala nějak chlubit, ale ráda čtu podobné souhrny pro inspiraci. A není u nás zvykem dávat si příliš drahé dary ;)

A teď už tedy k tomu, co asi všechny zajímá nejvíce:


Degenesis Rebirth - Limited Black Edition

Největší radost mi letos rozhodně udělal přítel. V rámci Black Friday se mi chlubil, jak vybral naprosto úžasný dárek a já celou dobu marně tápala, co to tak mohlo být. Napadaly mě šatičky, věci ke kostýmům, paruky, cokoliv...jen limitovaná edice jednoho z nej RPG na světě ne. Balíček jsem si rozbalila ještě před odjezdem domů a stále nějak nemohu uvěřit, že jsem jedním z vlastníků tohoto sběratelského skvostu. Navíc bych se fakt ráda letos dostala i na nějaký ten postapo LARP a nemohu si představit lepší zdroj inspirace. Fakt je to ten nejkrásnější dárek, jaký jsem kdy dostala :))

Glenglassaugh Torfa

Táta letos opět vsadil na pochutiny a já konečně dostala svoji vytouženou první whisky :) Volba padla na výtečný Glenglassaugh Torfa, který jsem ochutnala na letošním Whisky Live Prague a přišel mi velmi zajímavý. Měla jsem už i možnost nabídnout jej Mrožovi a na dalším ročníku akce se nejspíš zjevíme všichni tři :) Kvalitní jídlo a pití pod stromečkem prostě nikdy nezklame!

Maldon vločkové soli a pepř


Každého milovníka vaření by určitě potěšila i tahle úžasná sada vločkových solí a pepře od známé značky Maldon. Mám hrozně ráda podobné vychytávky a hned jsem je také musela vyzkoušet. Kvalitní sůl je navíc opravdu něco, za co jsem ochotná si připlatit. Solíme doma opravdu minimálně (tedy až na ty hektolitry vývarů), takže je pak radost s podobnou surovinou pracovat.

Kvalitní kožené kozačky

Mamča se pro změnu rozhodla rozšířit můj šatník a postavit mě tak před těžké dilema, co z něj zase vyřadit, aby mi nepřetékaly skříně :D Letos jsem dostala opravdu úžasné kožené kozačky od Tamaris, které mi naprosto perfektně sednou - opravdu klobouk dolů nad výběrem, boty jsou vždycky hrozný risk! Tak mohu konečně chodit v zimě i v jiných než sportovních botách :)) Dále jsem se dočkala dvou krásných halenek a sukní, takže si s nákupem nových hadrů zas nemusím chvilku dělat starosti :)) 

Osuška a ručník z Vesny


Může se to sice zdát jako prkotina, ale zasvěcení moc dobře ví, že ručník je tou nejdůležitější věcí, jakou u sebe musí každý stopař mít. Výbava do bytu pak vždycky potěší, protože si pak člověk může vesele utrácet za všelijaké kravinky, a tohle naše babičky moc dobře vědí :)) 

Nesmím pak ještě zapomenout na kvalitní olivový a avokádový olej, černý Ceylon v krásné dřevěné krabičce, spoustu lahví alkoholu a dalších menších pochutin. Trochu mě zamrzela absence ponožek, protože jsem zatím každý rok nějaké dostala! Loni tuším dokonce čtvery, tak jsem si to nejspíš vybrala dopředu, asi si začnu opět psát Ježíškovi na nějaké dejmidarek.cz :D  

Po rozbalení dárků, povinném zhlédnutí Pelíšků jsem si opět utekla k Shadowrunu a rozhodla si dát další challenge - dohrát Hong Kong před odjezdem na Slovensko. Bohužel se ukázalo, že tři dny opravdu nestačily a mám ještě dobrou třetinu hry před sebou. V naději, že se k tomu zde v Praze vrátím, jsem si hezky uložila na net savy, abych posléze zjistila, že nejspíš nejsou přenositelné, nebo mám doma jinou verzi hry. Jistě, všechno by vyřešil její nákup, ale jsem žid a čekám, než bude zas ve slevě :D

Když nemohu přímo hrát, dělám si aspoň radost novým tematickým pozadím na svym fejsbuku  :D
28. jsem se tak vydala směr Slovensko, kde jsem měla v úmyslu strávit další poklidný týden. Očekávání byla naplněna a mám pocit, že letošní dovolená byla ještě o něco lepší než ta loňská. Většinu času jsme trávili sledováním filmů a seriálů u sklenky kvalitního stáčeného vína a vymýšlením, co dobrého si navaříme. Musela jsem sice ještě dodělávat pár věcí do práce, ale vždy to byla otázka několika málo minut a nijak mi to prázdninovou náladu nekazilo. Alespoň jsem s sebou mohla mít svůj nový služební noťas, se kterým je opravdu radost pracovat. K naprosté spokojenosti mi chyběly jen mé kočky - ty musely pochopitelně zůstat v Krkonoších a tentokrát rekreovaly u babičky. Myslím, že jim tam bylo opravdu dobře, ale já si už život bez nich skoro nedovedu představit - i když mé setkání s MaoMao bylo krvavé a málem jsem přišla o ucho :D

Co se filmů a seriálů týče, určitě mohu doporučit druhou řadu úžasného Fargo. Thornton a Freeman mi možná sedli trochu víc, ale série si udržela svůj pověstný humor i kvalitu, takže skalní fanoušky rozhodně nezklame. Podařilo se nám dokoukat i další dvě anime série v čele s One Punch Man, u kterého jsme se až do posledního dílu úžasně bavili. Což mi jen připomíná, že bych mohla zaktualizovat svůj seznam anime a doplnit ho o další favority. Následovalo Subete ga F - to mě loni zaujalo asi nejvíce, ale bohužel se seriálu nepodařilo udržet stejnou kvalitu až do konce a ze závěru jsem byla mírně zklamaná, i tak podle mě stojí za zhlédnutí.



Z filmů bych rozhodně vypíchla klasiku V Brugách, na kterou jsem si skutečně dlouho brousila zuby a vánoční prázdniny se ukázaly jako ideální pro podobný druh zábavy. Sice tohle dílo neřadím mezi své top filmy jako Mrož, ale je to must see! Menším zklamáním bylo asijské drama Touha, opatrnost odehrávající se v Šanghaji za druhé světové války, které bylo bohužel velmi předvídatelné. Někomu by možná vadila i delší stopáž, ale já spíš postrádala nějakou přidanou hodnotu. Řemeslně je to zvládnuté naprosto perfektně, herecké obsazení super, ale "něco" mi tam chybělo. Jinak ale pěkný film. 

Mrože samozřejmě nejvíc zaujala krásná asiatka.
Abychom naplnili kvótu severských dramat, protlačila jsem si aspoň kriminálku Zabijáci, nebylo to vyloženě šlápnutí vedle, ale celkově bych film zařadila spíše k průměru. Od seveřanů jsem nějak zvyklá na víc a očekávám pořádnou depku! :)) Tu jsem nakonec dostala spíš z hraného zpracování mého oblíbeného anime Shingeki no Kyojin, po slibném začátku, kdy jsem vzhledem k rozpočtu filmu musela ocenit jak setting, tak zpracování titánů se vše zvrhlo v hloupou akčňárnu a vyloženě mě iritovalo ztvárnění typických anime karikatur, které tu ale vůbec nefungovalo. Je to celkem škoda, určitě to mělo větší potenciál. 

Alespoň z uniforem by si mohli vzít cosplayeři příklad :))

Naprostou bombou byl pak Revenant - zmrtvýchvstání. Už jsem na něj pěla ódy na facebooku, ale neodpustím si to ani tady. Film mi neuvěřitelně sedl a užívala jsem si snad každou jeho minutu. Leo byl podle očekávání fantastický a vzhledem k tomu, že  kinech ještě ani nebyla premiéra (ehm, uteklo jim to fakt dost brzy :)), jsem rozhodnutá si zážitek zopáknout i na velkém plátně - tedy až opadnou ty první vlny, mám ráda u sledování filmů klid, zvlášť u takovýchto. 



Zbytek času jsme strávili u reality show MasterChef česko, abychom se taky podívali i na nějaké to slušnější vaření v naší kotlině (i když samozřejmě i tentokrát došlo na Prostřeno!). Mám v plánu se o této sérii rozepsat trochu víc, až se dostanu k finále, tak tu zatím jen zmíním jeho existenci :))

Pokud by náhodou někoho z vás zajímal můj filmový vkus, mám i profil na csfd, který pravidelně aktualizuji. Není tam tedy vše, co jsem kdy viděla, ale nějakou představu určitě získáte.

Silvestr jsme trávili v sedmi lidech, z čehož byli tři abstinenti, takže jsme do nového roku vkročili v podstatě s jasnou hlavou. Doufám, že ono známé pořekadlo platí a bude tomu tak i nadále. Krátce před odjezdem do Prahy jsme se dočkali i vytouženého sněhu a pořádných zimních mrazíků - posléze jsem se dozvěděla, že nám to zajistil náš pan prezident, kdy po dlouhém jednáním s Amerikou snížily počet přeletů s chemtrails. Uvádí to "oficiální" stránka pana Ovčáčka, tak to musí být pravda! Škoda, že s tím nezačali dříve, mohli jsme mít i bílé Vánoce. Tak snad příště :D


A jak jste si užili Vánoce vy? Jaký nejhezčí dárek jste dostali? :))






Žádné komentáře:

Okomentovat