neděle 25. ledna 2015

TOP 5 za leden

    Vítám vás ve své (ne)pravidelné měsíční rubrice TOP 5. Řeč bude opět o maličkostech, které mi poslední dobou nějakým způsobem zpříjemňují život. To nejdůležitější se právě dost často skrývá v podobných drobnostech ;)



1. White Earl Grey


Jakožto velký čajomil neustále zkouším něco nové. I když čaje tedy poměrně často střídám, občas se stane, že se z nějakého vyklube stálice. Jedním z nich bude nejspíš i tajemný White Earl Grey, o kterém zarytě mlčí i stránky Oxalisu a polovina prodávajících nemá o jeho existenci ani potuchy. Už klasický earl si vydobyl místo v mém srdci a nahradit tmavý čaj bílým s příměsí zeleného a dodat pár sušených citrusů mi přijde jako geniální nápad. A co teprv ta vůně! Vím, že Oxalis zrovna nepatří k čajové špičce, ale co se ovoněných čajů týče, rozhodně si mezi nimi vyberu. Earla tam tedy najdete i v zelené variantě, ovšem tento je o dvě třídy lepší, věřte mi! :) Výhodou těchto ovoněných čajů je navíc i fakt, že i ty černé varianty se nemusí sladit. Sice občas přidávám pro potěchu ducha trochu medu, ale lze je vypít i bez něj. Na slavnostní čajový dýchánek bych je sice nebrala, ale já skutečně piji čaj po litrech, zvlášť, když se věnuji nějaké oduševnělé činnosti, jako je hraní her, nebo koukání na seriály. Pro tyto účely je to jasná volba.



2. Sada keramického nádobí


Jako snad každý rok, i letos jsem od své babičky obdržela k Vánocům určitý finanční obnos a dostala za úkol si za něj pořídit nějaký pěkný dárek. Příteli jsem pořídila Esslemontův Meč z kamene a pro sebe objevila tuto naprosto úžasnou sadu keramického nádobí od prodejce ArtCeramics na Fleru. Hrozně dlouho jsem po něčem podobném toužila a teď jsem si díky pomoci mého dobrého kamaráda konečně odhodlala k nákupu. Mohu vám říci, že jídlo nikdy nechutnalo tak dobře :) Chápu, že někdo z vás možná dává přednost čistě bílému nádobí, ale mně přijde příliš sterilní. A tohle rozhodně není poslední sada. I když do budoucna spíše plánuji dřevěné misky na naše LH akce. Z těch se, jen tak mimochodem, taky úžasně jí, i když s tím mytím je to už malinko kříž, zvlášť, když si do nich naložíte něco mastného :) Ale keramika, ta je super i na údržbu! Hlavně, abych si je někde nerozbila, jsou to přeci jen unikátní kousky.

3. Avokádo


A u jídla i nadále zůstaneme, ačkoliv to už pomalu začíná vypadat, že mě nic jiného nezajímá :) Vím, že jakákoliv závislost je svým způsobem špatná. Té na kávě jsem se už jednou zbavila, ale u avokáda to nejspíš bude mnohem těžší oříšek. S tím, jak jsem začala chodit na společné obědy se svými kolegy v práci a tím se víceméně vykašlala na domácí vaření, přešla jsem opět na studené večeře. Které se teď neskládají z ničeho jiného než právě z celozrnného pečiva, avokáda a něčeho k tomu. Základním prvkem je tam ale právě avokádo. Mohu ho jíst opravdu každý den. Samotné, na pečivu, v lehkém salátu. I v sushi je pro mě důležitější než ryba a všechny další ingredience. Netuším, jestli do nich teď vstřikují nějakou drogu, ale i během psaní tohoto článku jedno z nich požírám. Navíc v nějakém prudce inteligentním magazínu, tipovala bych to na Vlastu, psali, jak je strašně zdravé. Rozhodla jsem se tomu věřit :))


4. Saloos hydrofilní odličovací olej Lemon Tea tree


Jak už jsem zmiňovala v předchozím článku, začínám postupně nahrazovat pečující kosmetiku přírodními výrobky. Většina chemických přípravků mi skutečně nedělala dobře a kolikrát se ukázalo, že pokud jsem si myla obličej pouze vodou, nadělalo to mnohem více užitku. Pak jsem ale znovuobjevila kouzlo přírody :) nejprve jsem si zkoušela olejíčky míchat sama, ale tím, jak mám na každém kousku ksichtu jiný typ pleti, to byl trochu marný boj, Nebo spíš má problematická brada nic nesnesla a dál protestovala. Malá změna přišla až s tímhle malým zázrakem, který nejenže naprosto úžasně voní (já a citrusy), ale skvěle odličuje. Pokud bych tedy měla nějaký větší nános makeupu, použiji ho trochu víc a ještě dočistím třeba nějakou micelárkou. Používám ho v kombinaci s mandlovým mlékem od Weledy a tonikem od Ryoru. Sbírku plánuji ještě lehce rozšířit, ale myslím, že není třeba to přehánět :)



5. Emco Mysli na zdraví


Původně jsem měla v plánu zařadit něco zcela jiného, ale když jsem si všimla, jak mi celý příspěvek ladí do zelené, nemohla jsem tuto křehkou rovnováhu narušit. Jelikož jsem stále nepřišla na způsob, jak v zimě ráno vstávat a připravit si nějakou bohatou snídani, zůstala jsem u svých osvědčených bílých jogurtů s müsli. Abych se zbytečně nezacpávala přeslazenými zapékanými variantami (které mi už teď beztak nechutnají), přešla jsem na odlehčenou verzi. Už i vzhledem k ceně se nejedná o nějaký suprový výrobek a sem tam naleznu ve směsi slupky od všelijakého zrní, ale chuťově mi to naprosto vyhovuje. A je to skutečně lehoučké a plné mých oblíbených semínek. Až mi dojde, pravděpodobně si namíchám vlastní směs v mixitu, ale za mě jde stále o dobrou alternativu (pokud si tedy člověk nenakoupí všechny ingredience zvlášť a nemíchá si ideální směs doma - na to jsem byla teďka líná).


Tak, to by bylo pro tento měsíc vše, snad pro vás objevím i nějaké zajímavosti pro ten další. Jakoukoliv diskuzi pod článkem taky samozřejmě uvítám!

2 komentáře:

  1. Přidávám se k avokádové závislosti! Nedokážu ho přestat jíst, najednou mi bez něj přijde vše suché a bez chuti. Zbožňuju ho hlavně ne typicky na pečivu, nýbrž na bramborách a rýži, to je prostě yummy~

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že v tom teda nelítám sama :) a s bramborama by to mohlo být supr, to vyzkouším! :))

      Vymazat