sobota 1. března 2014

D&D 40th Anniversary Blog Hop Challenge - Day 28

    Tak jsem včera naschvál vstávala brzo, abych stihla ranní bus do Krkonoš a mohla před odchodem na párty sepsat těch pár řádků, abych po příchodu domů zjistila, že místo PC je u mého stolu prázdno a vedle klávesnice dopis s objasněním celé situace - totiž, že se na desce z jednoho počítače testují komponenty druhého. No nakonec to dopadne stejně tak, že budu stavět nový. Aspoň bude nějaká sranda. Já tady teď s tím menším zpožděním zodpovím poslední otázku :))



Day 28: What is the single most important lesson that you have learned from playing D&D?

 

    Konečně se dostáváme s výzvou do finále. Na tuto otázku jsem se těšila už od samého začátku, neboť díky ní snad dokáži obhájit, že i tento druh zábavy může být v jistém směru člověku prospěšný :) Většině hráčů asi není třeba takové věci připomínat, nechci ani nijak zvlášť hraní rolových her adorovat, protože tyto získané zkušenosti jistě nemusí být univerzální, ale sama za sebe mohu říci, že jsem se díky rpg naučila mnohému.
V prvé řadě mi to umožnilo (a nutilo) do značné míry využívat veškerou moji představivost a kreativitu. Veškeré poznatky a zajímavé myšlenky z reálného života jsem si mohla libovolně převádět do her, konfrontovat je s názory ostatních a společně s nimi tvořit ze všech těch maličkých dílků celkový obraz. Vypilovalo to moji schopnost silně analytického a kritického myšlení. S tím, jak mám ve zvyku se ve všem hnípat, jsem vždy měla o dost více materiálu ke zkoumání a mohla se tak pouštět do velmi zajímavých rozborů. Myslím, že i má schopnost převádět myšlenky do slov a podávat je okolí tak, aby jim porozuměli (tím myslím skutečně porozuměli) též z části vzrostla. Jako zarytý INTP jsem navíc měla jedinečnou příležitost k pozorování lidí, zaznamenávání si jejich reakcí a povah. Je opravdu krásné, kolik se toho z jednotlivých stylů hry dá vypozorovat, zvlášť v delší kampani, kdy každý pak přirozeně sklouzne k roli, která je mu tak nějak nejbližší. Se všemi klady i zápory. A pozorování lidí, jak jistě už většina ví nebo alespoň tuší, patří k mým nejoblíbenějším zábavám.
Tím nejzásadnějším je pro mě však ona spolupráce s dalšími lidmi, schopnost společně vytvořit příběh, sehrát se, navzájem si předávat své myšlenky, konfrontovat své názory a schopnost dojít ke kompromisům. Samozřejmě je to v hodně omezené míře, ale myslím, že jako start do skutečného života se to opravdu může hodit. Nebo naopak, pokud tohle zrovna dobře nefunguje, je dobré vědět proč, aby se tomu člověk mohl naostro vyvarovat ;)

A s tím je tato výzva u konce. Ale nebojte se! Co jsem tak koukala, objevuje se na většině tematicky zaměřených blozích další :))


* A já se jí naštěstí nebudu účastnit ;))   

Žádné komentáře:

Okomentovat