sobota 1. února 2014

D&D 40th Anniversary Blog Hop Challenge

    Většině z mých přátel jistě neunikla zpráva o oslavách již čtyřicetiletého výročí našeho milovaného D&D. Podle dostupných zdrojů se jeho vznik datuje k 26. lednu roku 1974. Ku této příležitosti byla odstartována další blogová challenge, které jsem se po dlouhém (no dobře, trochu kecám) zvažování rozhodla zúčastnit. Na rozdíl od té předchozí má o něco smysluplnější otázky a navíc oficiálně začíná právě dnes! Yay, konečně jsem něco neprošvihla!



    Nevím, jak je tomu u vás, ale pro mě samotnou je i přes můj pokročilý věk, těžké si připustit, že tu jsou s námi naše milované "dračáky" tak dlouho. Stále se mi dost živě vybavují scénky ze základní školy, kde jsem na lavičce u nástěnky po příchodu ze šaten čítávala staré výtisky časopisu Level obsahující články o tabletop RPGčkách a s nadšením hltala všechna ta slova. Pak přestup na gymnázium, kde jsem se začala aktivně zapojovat do všelijakých komunit, našla si podobně spřízněnou duši, s ní vyrůstala a dospívala :)
Prostě samé krásné vzpomínky (které tu už určitě po několikáté opakuji) - ale byla by škoda zůstat jen u toho. Jak určitě víte, pořád se aktivně zapojuji a poté, co jsem na jednom nejmenovaném herním serveru přesedlala na strategie, začal se mi v hlavě rodit nápad, jak si je trochu přizpůsobit svému vlastnímu vkusu. Naštěstí v tomhle nejsem sama a jednou možná na světlo světa vystoupí nějaký geniální systém z mé a přítelovy dílny. Sice to bude asi dost vzdálené mým předchozím představám o tom, co bych chtěla stvořit, ale jsem poměrně přizpůsobivý tvor a všude si najdu něco pro sebe.

Tak a teď už k samotné challenge:
(pro rýpaly, vím, že bych se k tomu mohla přihlásit i oficiálně, ale vzhledem k tomu, že píšu česky by to asi nemělo moc význam a vůbec, who cares, ukradnu si obrázek a hotovo;))


Day 1: First person who introduced you to D&D? Which edition? Your first Character?


Jak už jsem psala výše, mé první střetnutí s tabletop RPG proběhlo skrze herní magazíny, které mi v té době ochotně distribuovala moje kamarádka Anička (příjmení tu raději nebudu uvádět, navíc se před pár lety dokonce vdala ♥), dá se tedy říci, že byla tím prvním článkem, jež si může na své konto připsat nějaké ty zásluhy. Vůbec jsem díky ní poznala spoustu věcí a moc ráda na ty společně strávené chvíle vzpomínám. Škoda, že nás posléze rozdělily školy a teď už má zřejmě i trochu jiné starosti, než se se mnou bavit o úspěších v Might & Magic, debatovat o nové verzi Hobita a vzpomínat na staré dobré časy. 
Vzhledem k mému věku je poměrně snadné si dopočítat, že jsem se nejprve setkala s druhou edicí, která vznikla cca rok po mém narození a udržela se na scéně dobrých 11 let! Přinesla s sebou především celou řadu zajímavých modulů a campaign settingů jako je například Ravenloft, Greyhawk (ačkoliv ten tu byl tuším o něco dříve) i můj milovaný Planescape. Neříkám, že za tu dlouhou dobu nevznikla celá řada dalších zajímavých světů, ale zrovna Planescape bude navždy mou srdcovkou.
S první vytvořenou postavou to bude trochu obtížnější. Přemýšlím, kdy jsem vlastně podle pravidel D&D hrála poprvé. Zřejmě bych se musela vrátit k dobám tak před 8-9 lety k prvním andorským srazům, kde se obvykle odehrávaly nějaké ty vtipnější oneshoty. V případě dlouhodobější kampaně se pak jedná o moji lidskou sorcererku Asharu schopnou "bravurně" ovládat oheň a emoce. Původně byla vytvořená pro jedno andorské dobrodružství, ale její převod do pravidel AD&D proběhl poměrně hladce. Po dosavadních zkušenostech s Pathfinderem bych se k tomuhle starému systému snad i ráda vrátila, i když bůhví, jak to teď bude vlastně všechno pokračovat :))

Tak, to bychom měli pro dnešek všechno :) Jsem ráda, že mám opět o čem psát, protože posledních 14 dní jsem se akorát válela u přítele a čučela s ním na anime - no aspoň jsem si zopákla původní Fullmetal Alchemist a Shinsekai Yori. Těší mě, že si z něj pomalinku vychovávám malého otaku a společně přemýšlíme, jak všechny ty zajímavé myšlenky zpracujeme při další tvorbě.



Pro představu, o čem bude v následujících dnech řeč ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat