středa 8. ledna 2014

Xiaomi Hongmi/Red Rice

    V posledních dnech se mi ale vůbec nechce psát. Co jsem přijela domů, strašlivě jsem zlenivěla a nějak těžko nacházím motivaci k potřebě sdělovat cokoliv mému okolí. Od toho mám ostatně všechny ty asky, fejsbuky apod. Zařekla jsem se, že se tedy alespoň podělím z prvních dojmů mého opožděného vánočního dárku :)



Kterak hitomi k tak modernímu bazmektu přišla

Znáte to, čas plyne rychle jako voda, mění se svět, lidé a především dostupné technologie. Člověk aby vynakládal opravdu obrovské úsilí k tomu, aby s tím vším udržel krok. Zvlášť, patří-li k těm nechvalně známým konzervám. Svým způsobem jsem to i já, ač jsem obrovským nadšencem čehokoliv nového, co se v této oblasti objeví, sama jsem dlouho odmítala jít pokroku vstříc a prostě si vystačila s tím málem, co jsem měla. Z části byla na vině určitě i pohodlnost - dobře je to třeba znát i na SW, co běžně používám. Aby mě někdo přesvědčil třeba ke změně oblíbeného přehrávače, musí se setsakramentsky snažit. Vlastně tak moc, že se to ještě nikomu nepodařilo a spíš jsem to já, kdo procpe ostatním své oblíbené programy. Nějakých 10 let používám prostě to samé, jsem s tím spokojená a nechce se mi to měnit.
Takže jsem (asi jako jeden z mála lidí na téhle planetě, aspoň takový dojem jsem pomalu získala) až doteď žila se svým obstarožním SE V630i, který po těch letech používání a nekonečných pádech vypadá vlastně ještě pořád vcelku slušně. Odjezdy vlaků a mapky k místům, kam jsem potřebovala občas zavítat, jsem si prostě kreslila na papír a nosila po kapsách :D dalo se s tim opravdu jen psát a volat, nic víc. No on člověk toho nějak víc ani nepotřeboval. Až na ty internety. Ono je to docela fajn, když si je člověk může nosit pěkně po kabelce. Tak jsem dospěla k závažnému rozhodnutí. Ke svým pětadvacetinám a Vánocům si pořídím smártfouna! Už na to mám věk!
Jelikož je koupě mobilu tuze nákladná záležitost, nemohla jsem podcenit jeho výběr. Téměř dva týdny jsem procházela všelijaká fóra, udělala si předběžný seznam kandidátů a porovnávala (dobře dobře, co jsem objevila xiaomi red rice, byla to prostě srdcovka, ale tak musím pro to mít nějaké validní argumenty, žeáno). Do finále se tak dostal ZOPO C2 díky velmi pozitivním ohlasům, Lenovo P780 pro svou baterii (ovšem bohužel pevně zabudovanou), Huawei Ascend G700 protože nový Huawei (byl posléze spolu s Lenovem v dalších kolech vyřazen) a nakonec Xiaomi Red Rice.

Myslím, že se to dá nazvat láskou na první pohled. Obecně se mi strašně líbí všechny tyhle čínské výkonné mašinky, u kterých je opravdu vynikající poměr cena/výkon. Nikdy v životě bych třeba neutrácela za ajfouny nebo nedejbože nějaké Samsung Galaxy (mimochodem rejžák se vyrovná výkonem S III a stojí polovinu). K těmto zařízením chovám bůhvíproč docela odpor :)
Takže volba padla na rejžáka, jak této krásce familiérně přezdívám. Jakmile jsem se s úmyslem zakoupit tento model svěřila několika málo nejbližším, začali mě od koupě odrazovat řečmi o jeho šílené velikosti a dokonce nedůvěřovali ani značce Xiaomi, která má ale ve světě opravdu dobré jméno (ano Red Rice není přímo z jejich fabrik, ale zpracováním mi přijde opravdu kvalitní). Inu, já byla již rozhodnutá. Našla jsem si prodejce, který mobil nabízel za krásných 4999,- v neděli objednala, dneska dostala do rukou.

První dojmy 

Předem trochu vyděšená zkazkami, o jak obrovské pádlo jde, jsem opravdu s nemalým napětím otevírala vskutku obyčejnou papírovou krabici s logem Xiaomi. Jaké ovšem bylo mé překvapení, když jsem svého miláčka poprvé držela v ruce - padl do ni zcela dokonale. Rychle jsem podle návodu na fóru MIUI.cz ověřila pravost výrobku (tuhle část je opravdu dobré nepodcenit, padělky se to jenom množí) a pak se pustila do seznamovaní s miui a androidem.
Jako člověk tímto fenoménem zcela nezasažený jsem po prvním spuštění nenašla jediný problém (dobře, nemohla jsem se asi prvních pět minut dostat k baterce, pak ale pomohla stará kartička pojišťovny) a v klidu si prošla základním nastavením telefonu. Vše je pěkně intuitivní, vede vás to krásně za ručičku a nenabízelo mi to ani tuny nepotřebného braku.
Ještě bych mohla zmínit, že továrenské zpracování mobilu je na velmi vysoké úrovni (alespoň, co jsem měla tu možnost porovnat s telefony běžně vystavovanými v obchodech), na první pohled působí pevně, plasty o sebe nedřou, vše pěkně doléhá a celkově se na něj pěkně kouká. Hrany má lehounce a velmi vkusně zaoblené a postranní lišty nejsou příliš široké - prostě jednoduchost nade vše.
O technických specifikacích se můžete dočíst v příslušném odkazu, ale vysoké rozlišení displeje s vysokou jemností je opravdu příjemnou změnou oproti mému předchozímu přístroji. Zobrazení barev je též velmi sympatické a pozorovací úhly to má lepší než všechny mé monitory :D
I bližší seznámení s touto mašinkou ukázalo, že jsme si opravdu padly do oka. Sice jsem narazila na pár menších zádrhelů při ovládání (když jsem třeba až teď zjistila, jak si přesunu některé kontakty atd.), ale to bylo vše způsobeno jen mou neznalostí a práce s MIUI je opravdu velmi intuitivní.
Už jsem začala i s instalací prvních veledůležitých aplikací. Zatím toho není moc, takže zde mohu klidně zveřejnit seznam :) schválně se pak na stav nainstalovaných sráčovin podívám třeba za měsíc. Teď ještě nemám paměťovku, takže si musím vystačit jen s vnitřní pamětí, která je opravdu velmi malá a dá se považovat i za nedostatek mobilu (ale ty 300 za dalších 16GB mě už nezabijou). Přítomen je tedy: skype, chrome, icq, FB, mapy.cz, idos, calendar widget, cpu-z (kvůli ověření pravosti přístroje), instagram a candy crush saga. Ještě jsem byla schopná si nastavit vyzvánění a změnit tapety. Na ostatní vyfikundace jsem zatím ještě moc líná.

Sečteno a podtrženo jsem zatím se svým novým mazlíčkem nadmíru spokojená. Vzhledem k ceně mi to přijde jako zvlášť dobrá koupě a uvidíme, jak se osvědčí i v budoucnu. Zatím browsím po internetech a hledám ještě nějaké vhodné pouzdro - u nás je ta nabídka dost tragická, takže si bohužel zase nějakých těch 20 dnů počkám, ale to je vskutku minimální daň za takový poctivý kus čínské práce :)

Srovnání velikosti s předchozím muzejním modelem :)

A v ruce, mám docela malý pařáty a i tak si s ním poradím :)
První fotka pořízená mobilem :) 8Mpix foťák, bez blesku, pitomý světelný podmínky a ještě se hejbal. Myslím, že cajk :)

Žádné komentáře:

Okomentovat