pondělí 9. prosince 2013

Co bys mi doporučila za......HUDBU?

    Jelikož měl můj předchozí článek o doporučených anime poměrně úspěch, rozhodla jsem se něco podobného opakovat v případě hudebních typů. Opět půjde o čistě subjektivní záležitost, ale pokud tím potěším aspoň pár čtenářů a třeba je přivedu k poslechu nějakého doposud neobjeveného žánru, budu ráda. Samozřejmě se budu opět věnovat tomu, co běžně ve volném čase poslouchám - tento výběr žánrů je sice poměrně omezený, ale výhoda těchto článků je, že se dají velmi snadno editovat :) Koho jinak skutečně zajímá, co aktuálně poslouchám, nechť koukne na můj last.fm profil (tuhle službu mohu skutečně jen doporučit).



TOP 10 AMBIENT/DARK AMBIENT
- už několik let můj nejposlouchanější žánr, ve které stále nacházím největší uspokojení :) vzhledem k enormnímu počtu interpretů jsem se rozhodla rozhodit tuto položku do dvou škatulí, na známé klasiky a menší projekty, na které se mi podařilo narazit :)

-klasiky-
1. Atrium Carceri - Rusty Red Memory
2. Lustmord - Zoetrope
3. Desiderii Marginis - Silent Messenger
4. Ulf Söderberg - I Vargmanens Tid
5. Peter Bjärgö - The Architecture of Melancholy
6. Gustaf Hildebrand - Silence And Circumspection
7. Coph Nia - Religion
8. Beyond Sensory Experience - The End Has No Beginning
9. Mind Necrosis Factor - No Home
10. raison d’être - The Slow Ascend

-méně známí interpreti-

1. Skadi - Novissima Nox
2. Caul - Relic
3. Lacus Somniorum - Sentient Abyss
4. Cryobiosis - Departure
5. Sjellos - Transcend
6. Kai Engel - Irsen's Tale
7. Darkwood & Chaos As Shelter - Melanosis
8. Dead Beat Project - The Reason of My Soul
9. Treha Sektori - AH ESTEREH KOMH DERAH - rozhodně koukněte na klip, naprostá libůstka!
10. Kurotokage - EBB

TOP 10 FOLK/NEOFOLK
- další z mých velmi oblíbených žánrů, ke kterému se obvykle uchyluji, když si potřebuji trochu pročistit hlavu 

1. The Moon and the Nightspirit - Föld szíve dobban
2. Värttinä - Utuneito - byla jsem na jejich koncertu, jeden z nej zážitků vůbec!
3. Faun - Minne Duet
4. Qntal - Entre Moi at Mon Amin
5. Wardruna - Helvegen - skladba opět hrozná srdcovka
6. Ataraxia - Mirsilo - tohle pro změnu téměř nikdo nedává :)
7. Carved in Stone - Die Drei
8. Dargaard - Demon Eyes
9. Trobar de Morte - Morrigan
10. Neutral - Serpents in the Dawn

TOP 10 IDM/ELECTRO/CHILLOUT
- tady to je taková trochu všehochuť, doufám, že pak v diskuzi pod článkem nenajdu jen hate na mé rozdělení interpretů do škatulek :) většinou jde o hudbu, u které nejčastěji něco tvořím

1. Saltillo - Forced Vision - netřeba slov, dokonalost sama
2. Subheim - Dusk - jako stvořené pro dlouhé podzimní večery
3. Blackfilm - Midnight to 4 AM
4. Sunday Munich - Think
5. Abandoned Toys - Vermillion Reflections
6. Bliss - La Mamounia Theme
7. Zoë Keating - Tetrishead
8. Integral - Pop Realtá
9. Tor - Glass & Stone
10. Sigur Rós - Brennisteinn

TOP 10 DARKWAVE/GOTHIC
- v této škatuli se asi odehrálo v historii nejvíce změn :) typické německé gothic electro mě trochu omrzelo, zůstali jen Diary of Dreams a nějaké ty divnosti, zbytek nasbírán převážně z posledních let

1. Diary of Dreams - She and Her Darkness
2. Сияние - Девять лун - na tenhle objev jsem skutečně velmi hrdá :)
3. Sopor Aeternus & The Ensemble of Shadows - In der Palästra
4. Ordo Rosarius Equilibrio & Spiritual Front - Hell Is Where The Heart Is - The Gospel Of Tomas
5. Shiva in Exile - Breathing
6. Chaostar - Canticles
7. The Twilight Garden - Burning If We Stay
8. Lacrimosa - Kelch der Liebe - další srdcovka, za tohle mě nenáviděli při hodinách němčiny na gymplu
9. Cemetery’s Rose - Walking in my Nightmares
10. Unwoman - The Bridge

TOP 10 METAL
- většinou samé klasiky, v metalu se mi nedaří nacházet nové zajímavé kousky, které by mi vydržely nějakou delší dobu

1. Ulver - Blinded by Blood
2. Diablo Swing Orchestra - Porcelain Judas
3. Evergrey - In The Wake Of The Weary
4. After Forever - Emphasis
5. Therion - Eye of Shiva
6. Sólstafir - Fjara
7. Katatonia - Departer
8. Agalloch - In The Shadow of Our Pale Companion
9. Pain of Salvation - Undertow
10. Silent Stream Of Godless Elegy - Skryj hlavu do dlaní

TOP 10 RETRO
- a na závěr desítka retro songů, které si pořád přehrávám v mp3 :) jde převážně o věci, které za mých raných gympláckých let hráli na německém MTV, VIVě apod. :) 

1. Wolfsheim - Kein Zurück
2. Deine Lakaien - Over and Done
3. Schiller - Dream of You
4. Rammstein - Nebel
5. Herbert Grönemeyer - Mensch
6. Tic Tac Toe - Warum
7. Camouflage - Love is a shield
8. Mary J. Blige - Family Affair
9. Robbie Williams - Supreme
10. Enrique Iglesias - Bailamos - teď už není o mé romantické dušičce pochyb :)

Tak to by bylo pro dnešek asi vše, ráda jsem si zase připomněla některé ze svých oblíbených interpretů, na které jsem trochu pozapomněla a teď pochopitelně přehrávám poslední nostalgickou desítku.

Žádné komentáře:

Okomentovat