středa 2. října 2013

30 Day D&D Challenge: Day 20 - Favorite Monster (Humanoid/Natural/Fey)

    Psaní článků na poslední chvíli je poslední dobou mým oblíbeným sportem :) A přitom jsem si dneska přišla ze školy ještě dřív v domnění, že se budu socializovat, ale tento nápad jsem zavrhla poté, co jsem krátce po příchodu lehla a usnula. Ta škola je na začátku týdne hrozně vyčerpávající a najít si ještě motivaci k sepisování dalších oblíbených potvor je zatraceně těžký. Ale když už jsem slíbila, že to dokončím...



Day 20 - Favorite Monster (Humanoid/Natural/Fey)


    Tentokrát jsem si alespoň nemusela k ruce brát wiki, protože jsem měla v odpovědi celkem jasno. Nedočkáte se tedy dalších copypasta vsuvek, které by mohly někoho i rozčilovat :) Stačilo si jenom vzpomenout na mou herní historii (teď mám na mysli především PC hry) a hned bylo zřejmé, že se budeme bavit o Githzerai - jestli mám mezi svými čtenáři hráče Planescape: Torment či NWN II, jistě mi dají za pravdu, že právě Githzerai (případně jejich dvojčata Githyanki) jsou díky své historii jednou z nejzajímavějších ras. Sympatičtější jsou mi možná militantní stoupenci Gith, ale k těm jsem si během hraní bohužel nemohla vytvořit žádné pouto. Zato takový Dak'kon - rozhovory s ním jsou neuvěřitelně dobře napsané a vždy mi byly velkou inspirací.


Snad nebudu úplně nosit dříví do lesa, když alespoň ve zkratce připomenu historii obou ras. Jako jedněm z mála se jim podařilo vymanit z područí Illithidů, kteří je drželi stovky let v otroctví. Posílali je do předních linií svých armád a nutili je experimentovat v laboratořích, což se významnou měrou otisklo i na jejich fyzickém vzhledu. Taktéž jsou díky tomu velmi náchylní na magii a většina má silné psionické schopnosti. Zlom nastal ve chvíli, kdy se mezi nimi objevila Gith - vůdkyně, která vynikala svou mentální silou, odhodláním a především silnou nenávistí vůči svým věznitelům. Povedlo se jí sjednotit otroky a po řadě krvavých bitvách si konečně vydobyli svobodu. Jenže ani poté neměla dost, chtěla je vyhladit všechny a na troskách jejich říše vystavět velmi podobnou. To se znelíbilo části lidu a objevila se skupina pod vedením Zerthimona, která tuto filozofii odmítla. Došlo k občanské válce, kde byl vůdce odpůrců zabit, což pro jeho příznivce znamenalo porážku. Obě strany byly ale konfliktem vyčerpány a tak se každá vydala do jiné části sfér. Stoupenci Zerthimonova učení se začali nazývat Githzerai a našli své útočiště ve sféře Limbo. Synové Gith (Githyanki) pak zamířili do Astrální sféry a začali likvidovat zbytky Illithidů.

Zakončení tohoto příběhu a celou řadu podrobností si pak můžete přečíst právě v Planescape: Torment. Doufám, že vás alespoň tenhle úsek trochu navnadil a dáte této staré klasice šanci ;) Já se už bohužel musím odmlčet, protože mi dochází čas :D


Žádné komentáře:

Okomentovat