čtvrtek 19. září 2013

30 Day D&D Challenge: Day 8 - Favorite Character You Have Played

    Ha! Konečně nějaké opravdu zajímavé a nosné téma. Tvorba postav je pochopitelně to, co mě na RPG hrách baví ze všeho nejvíce. Ráda si vymýšlím zajímavé situace, díky kterým si mohu tvarovat jejich povahu a vdechovat jim život. Pokud už jich na kontě nemáte desítky, je to ve velké míře i značně kreativní proces. Sama si ještě živě pamatuji doby, kdy jsem nad tím byla schopná strávit celé hodiny. Teď už obvykle jen čekám, než mě přepadne nějaký originální nápad, nebo motiv, se kterým bych si ráda pohrála. Některé ze svých výtvorů jsem měla možnost si i otestovat a dotáhnout jejich život do pomyslného konce, o těch tu teď bude řeč.


    Trochu si ten výběr ještě zúžím na postavy, se kterýma jsem procházela nějakou IRL kampaní - při online hraní je obvykle potíž s dosažením nějakého závěru a uspokojivě zakončených dobrodružství jsem zažila opravdové minimum. Tím pádem nebyl ani plně využit celkový potenciál mých postav. Na druhou stranu mi ale stále mohou dobře sloužit jako inspirace pro nějakou budoucí tvorbu. Několik konceptů, co jsem si vytvořila se skutečně nebojím označit za vydařené :) Jeden z nich jsem si dokonce vytáhla i do naší první dnd kampaně. A protože jsem kvůli té druhé vlastně zakládala celý blog a její popisek je možné si přečíst už v jiných postech, dám přednost Ashaře, sorcererce s původním zaměřením na element ohně.

Domyslete si tmavší pleť a elegantnější ohoz a je to celá ona :)
Ashara

Byla nechtěným dítětem zplozeným z mladického rozmaru lidské ženy a elfího muže. Jakmile se elf dozvěděl, že ženu přivedl do jiného stavu, vytratil se a už se nikdy neukázal. Už pro její smíšený původ byla matce velkým břemenem. Aby toho nebylo málo, začalo se u ní projevovat magické nadání, jež bylo v jejich zemi církví brutálně potlačováno. Stejně tak byla odsuzována i její matka jako samoživitelka. Brzy si začala vylévat svou zlost na své dceři a považovala ji za trest od Boha za její hříchy. Jako dítě nepoznala nic než útrapy a matčinu pevnou ruku, která se jí nezdráhala ublížit.
Jak postupoval čas, byla na tom jejich rodina stále hůře. Matka, která se živila jako švadlena, trávila více času před oltářem než vyšíváním šatů. Ashara za ni nestíhala plnit veškeré povinnosti a kolikrát musely své zboží prodávat i pod cenou. A právě při jedné z cest na tržiště potkala muže, který ji navždy změnil život. Rayhana, mladíka očividně nadaného magií s uhrančivým pohledem, který si okamžitě získal její srdce. Doposud jako jediný pro ni nacházel vlídná slova a ona se jimi nechala zcela ovládnout. Matka samozřejmě zuřila, když se dozvěděla, že se její dcera s někým tahá. Došlo mezi nimi k šarvátce, jež vyústila v tragédii - pod návalem emocí nechala Ashara volný průchod svým silám a matku zabila.
Zdrcená hledala útočiště u svého milence, který ji nejenže přijal s otevřenou náručí, ale ještě označil její činy za ospravedlnitelné. Vypadalo to jako začátek nového, lepšího života. Kdyby s ním však neotěhotněla. Až později se dozvěděla, že mu sloužila jen jako prostředek k ukájení svých tužeb a nechtěl přebírat jakoukoliv zodpovědnost za společný život. Vyhnal ji a krutě zbil, až nakonec dítě potratila.
V horečkách ji nalezla neznámá bylinkářka, která byla schopná zachránit alespoň její život. Právě od ní se dozvěděla o magických studnách, jež jsou jako jediné schopny navrátit jí schopnost počít dítě. Jenže ty se nacházely daleko za hranicemi říše.
Jako děvka se dostala na palubu lodi obchodníků s bílým masem, kteří převáželi tohle exotické zboží do jiných krajů. Věřila, že se bude schopná za pomoci svých schopností osvobodit, což se nakonec i stalo. A tak začal její epický příběh.

Bylo to v kampani vedené podle druhé edice ADaD a krátkou dobu jsme se dokonce podívali i do Sigilu a prošli částí sfér. Nakonec jsme se s družinkou usadili v říši zvané Anatolie (zde krásná mapa :D), kde jsme si nejprve pod lživými identitami postupně budovali postavení, až se nám nakonec povedlo říši i ovládnout. Dokonce jsem se pak s Asharou dostala i do začátku druhé kampaně, kde jsem se však dostala do stavu, kdy už nebylo možné postavu nějak rozumně hrát dál, takže si pěkně skrze sféry nalezla cestu zpět za svým "milovaným" Iristem. Ovšem za cenu ztráty většiny jejích magických schopností.

Díky tomu, jakými traumaty si už v samotném úvodu (přesněji v době před hraním) prošla, bylo opravdu zajímavé pozorovat změny, jakými postupně procházela. Naschvál jsem si zvolila opravdu složitou osobnost, kterou nejspíš i část z hráčů dobře nepochopila doteď - soudě dle poznámek na její vztah k mužům apod. :D - to se týká opravdu konkrétních jedinců a doufám, že to čtou. Cílem bylo pokusit se dopřát jí nějaký lepší život a ukázat, že není jen o utrpení a bídě. Hráčsky to byla opravdu zajímavá zkušenost a jelikož ji stíhala jedna tragédie za druhou, měla jsem například možnost si s ní odehrát i další potrat (což považuje spousta lidí opravdu za šílenost, ale pro mě to byla asi jedna z vůbec nej scén v mé herní historii). Celkově bych byla ráda, kdybych měla znovu možnost si prožít další takový příběh :)

6 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Trošičku ;) ale zrovna u tebe hraju takovou veselou postavu!

      Vymazat
    2. Však ona ju tá veselosť prejde!

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavý způsob psaní, líbí se mi to. Chodím to sem sledovat pořád víc, ten 30Day Challenge je dobrý nápad. :)
    V souvislosti s tou mapou mě napadlo vytvořit sadu razítek pro různé velikosti měst. Ve zmenšené verzi ty červené hrady pěkně září a skutečně to tak vypadá. :D

    S pozdravem Taron

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, aspoň mám důvod v tom pokračovat :)
      Razítka jsou docela zajímavý nápad, i když je fakt, že tohle byla dost provizorní mapa a vypadá takhle ofocená dost srandovně. Jinak zabírá poměrně velkou plochu. Jsem hlavně zvědavá, jestli se nějaké mapy dočkáme pro nynější Pathfinder kampaň, kde má každou chvíli někdo z nás problém určit, jakým směrem to vůbec jdem :)

      Vymazat