středa 18. září 2013

30 Day D&D Challenge: Day 7 - Favorite Edition

    Ačkoliv jsem si všimla, že tato tématika není čtenářsky asi příliš zajímavá, nenechám se tím odradit :D I kdyby mi tu zbylo posledních pět zvědavců, stojí to za to. Dneska bude řeč o nejoblíbenější edici, což je tedy otázka, která se taky tak trochu vymyká tomu, co obvykle v hrách řeším. Aspoň tu mohu uvést důvody proč.



Day 7 - Favorite Edition


    Jak už jsem v úvodu zmínila, řešení toho, v jakém systému (nebo nedejbože ještě v jaké z jeho odnoží) budeme hrát, je otázka, která mě spíš dokáže znudit, než cokoliv dalšího. Věčné řešení toho, jak je tenhle systém lepčejší, protože díky výběru skillů zaručuje větší variabilitu postav mě nebaví. Nerada se jich účastním a kdykoliv v okolí něco podobného zaslechnu, utíkám, popřípadě zavírám dveře. Vlastně existuje jen pár osob, se kterýma jsem ochotná něco podobného rozebírat, a to s těmi, co už mají nějakou tu tvorbu vlastního systému za sebou, nebo se v této problematice dostatečně orientují. 

Není to tak dlouho, co jsme dohráli kampaň pod poměrně modifikovanou druhou edicí. Z některých stran se pak ozývaly nespokojené hlasy, že je to systém zastaralý a neumožňuje si postavu piplat přesně podle svých představ. No, upřímně, já na žádné takové překážky nenarazila. S Pathfinderem se měla situace údajně obrátit, protože tam máme tři prdele skillů, featů a bůhvíčehoještě. Nemohu říct, že bych pozorovala nějakou výraznou změnu. Spíš je s tím docela oser a osobně nemám v oblibě vytváření sáhodlouhých seznamů nějakých dovedností. Zvlášť v systémech, které jedou podle známého standardu, kde se míra úspěchu dané akce posuzuje pomocí rovnice dovednost + bonus k příslušné vlastnosti + hod kostkou. Samo o sobě by to asi nebylo úplně zlé, ale čím více konkrétních dovedností máte, tím víc to svádí k debatám, zda právě tohle (ne)umožňuje podobnou akci. A samozřejmě házet si na každej nesmysl. Nehledě na to, že věčné zapisování si tědlech pytlovin je taky otrava. Alespoň pro mě. Ostatním tuhle zábavu rozhodně nechci kazit a brát. 

V ideálním případě by pro mě podobné mechanismy sloužily k tomu, aby hráče nějakým způsobem inspirovaly už při tvorbě postavy - vnášely do hry nějaký zajímavý prvek. Jenže chápu, že tohle opravdu není primárním cílem Pathfindera, takže se musím v tomto ohledu porozhlížet jinde. A přitom najít nějaký systém, který opravdu podporuje kreativitu a fantazii, je pro mě opravdu slast - obvykle jsou to takové, jež jsou přímo svázané s nějakým konkrétním settingem. 

Abych se ale vrátila k původnímu tématu a pokusila se odpovědět na otázku, rozhodla jsem se z té "převeliké" nabídky zvolit 2. edici Ad&d a to jednoduše proto, že v té době se největší slávy těšil Planescape a pod druhou edicí k němu vyšla celá řada zajímavých příruček. Navíc v její prospěch hovoří i nostalgie a fakt, že ty další edice jsem už příliš nesledovala (maximálně tak v PC hrách). 


Žádné komentáře:

Okomentovat