neděle 18. listopadu 2012

Ze života Maery - část XXIX



Odhalení

    Vzpomenout si na veškeré detaily událostí, které se odehrávaly ještě na "prázdninové chatě" je stále obtížnější :) Potřebovala bych aspoň dva týdny volna, kdy bych se nemusela věnovat ničemu jinému. Dnes se mi alespoň podařilo uvolnit si celou sobotu po sebe. Nekonaly se žádné návštěvy příbuzenstva ani jiné společenské události. Alespoň jsem si mohla dovolit zasednout k psaní dřív a získala tak možnost se normálně vyspat. Nutno dodat, že jsem stále v pyžamu :P
 

    Venku ještě ani nezačalo svítat a já v mysli zaslechla Ilanin hlas. Prosila mě, ať předám Peliorovi její stručnou zprávu: „Už tu byli, přišli jsme pozdě.“ Na otázku, o co se jedná mi odmítla odpovědět, vládce prý už bude vědět. Neměla jsem moc velkou radost z podobného tajnůstkářství a doufala, že mi Pelior celou situaci osvětlí. Nalezla jsem jej v jednom z vedlejších sálů. Ilana byla již nějaký čas na stopě místu, odkud se někomu podařilo vytahovat temné – a nejednalo se o nic jiného než o známou zříceninu plnou jejich soch. Okamžitě jsme začali zjišťovat detaily; Ilana nám mimo jiné prozradila, že ji tato událost unikala z důvodu, že si nepřítel dal sakra velkou práci v mazání svých stop. Manipuloval se samotným předivem reality. Kvůli tomu nebylo možné zjistit, kolik se jich podařilo osvobodit. Poté jsme se přesunuli na území hlavního velitelství, kde na mě už v pokoji čekala nová výbava a dopis od Tajwuna. Těšil se na naše další setkání. Schovala jsem jej k dalším osobním věcem a vydala se za generály. Cestou mě zastihla další zpráva; pět temných zůstalo uvězněných v sochách. Zakrátko ke mně dolehly i poslední dozvuky modlitby za mrtvé. Spěchala jsem za vládcem, stále tu vyvstávala otázka, co s těmi dalšími. Pelior byl stále v ohrožení, tak jsem jej požádala, abych mohla i nadále zůstávat v jeho blízkosti.

A tak jsem se dostala až k ubikacím jeho osobní gardy. Panovala tam značně napjatá atmosféra, která byla z velké části způsobena mou přítomností.  Seděla jsem s nimi ve společné místnosti a tiše pozorovala jejich opatrné pokusy o hovor a kradmé pohledy mým směrem. Nebylo to příjemné, skoro bych čekala, že po takové době strávené po Peliorově boku mi už i jeho lidé začnou důvěřovat. Ovšem má nepodložená pověst zrádce tohle nejspíš definitivně zhatila. Až po čase jsem si všimla ženy, které se zdejší tíživá nálada ani v nejmenším nedotýkala. Přišlo mi to podezřelé; skutečně z této skupiny vyčnívala. Opatrně jsem se přiblížila k její mysli a hned musela uhnout před velmi silnou obranou; pro člověka až netypickou. Nenechala jsem se odradit a zkoumala ji dál, doufaje, že žádný z mých pokusů o mentální útok nezachytila. Přišla mi roztříštěná, z jedné části jako člověk a z druhé bytost mnohem mocnější a zvláštně cizí. V tu chvíli mé pokusy nejspíš odhalila, neboť se zvedla a vyrazila pryč z místnosti. Po krátké době jsem ji následovala a skryla se pod roušku neviditelnosti. Pokračovala jsem po chodbě, než jsem se přiblížila k rohu, kde rozmlouvala s nějakým mužem. Byla jsem již na doslech ve chvíli, kdy od něj začala zjišťovat, co jsem vlastně zač. Jakmile zjistila, že se toho příliš nedozví, začala jej svádět. Zakrátko ho už táhla do vedlejší místnosti. Proklouzla jsem těsně před tím, než za nimi zavřela dveře a vše z povzdálí sledovala. Strhali ze sebe šaty a za tlumených vzdechů se spolu milovali. Už jsem se začala podezírat z paranoi, když mu vzala hlavu do dlaní a dlouze jej políbila. V tu chvíli oba podivně strnuli.

Snažila jsem se je od sebe odtrhnout, ale nějaká mocná síla mi v tom neustále bránila. Bodla jsem tu ženu do boku, tak abych jí nezpůsobila smrtelné zranění, ale bolest dostatečně velkou na to, aby jí způsobil šok. Kouzlo pominulo a ona se rozkřičela. Vrazila jsem jí do pusy roubík a táhla ji pryč. To už se ale vzpamatoval i on a začal křičet na poplach. Rázem byla místnost plná gardistů, kteří se mě marně snažili vypátrat. Využila jsem těch zmatků k tomu, abych nahlédla do myšlenek toho muže. Ani on nepůsobil jako člověk, ale bytost jim v jistých ohledech velmi blízká – Zářící. Byla jsem překvapené, neočekávala bych, že se mohl nějaký z nich zatoulat až mezi členy severní armády bez toho, aniž by si toho všimla Ilana či sám vládce. Gardisté už se dovtípili, že se stále nalézám v místnosti a začali útočit naslepo. Spousty jejich ran neminuly cíl a já začala silně krvácet. Mé ochranné kouzlo však stále nepolevovalo a nezanechávala jsem za sebou žádné stopy. Když už jsem byla téměř na pokraji svých sil, vtrhl do místnosti Pelior. Nařídil mi, abych se odmaskovala a okamžitě mu osvětlila situaci. Ukázala jsem na dva podezřelé a otázala se, co jsou zač. Ačkoliv svůj výraz vládce nezměnil, něco mi říkalo, že toto gesto okamžitě pochopil. Nechal nás tři okamžitě uvěznit. Sebrali mi všechny zbraně a já byla vhozena do jedné z cel. Zprvu ani nedali nic na ošetření ran, tak jsem si musela nějak pomoct sama. Pak už jsem mohla jen čekat a doufat, že mé předpoklady byly správné.

Zakrátko se masivní dveře cely otevřely a vešel Pelior s Tajwunem po boku. Mág mi hned podal jeden z léčivých lektvarů a pak se začal vyptávat. Sdělila jsem jim veškeré podrobnosti a čekala na jejich vyjádření. Netvářili se zrovna přesvědčeně a ještě jsem měla počkat na příchod dalšího mentalisty, který dostal za úkol ověřit mé poznatky a zároveň se podívat na mě. Ukázal se během chvilky. Podle jeho slov šlo pouze o obyčejné záletníky a mou zprávu považoval za výplod příliš bujné fantazie. Pak přišla řada na mě; Pelior mi nařídil, ať mu nekladu odpor a nechám jej vykonávat jeho práci. Jenomže vyřadit, byť jen na kratičkou chvíli obrany mé mysli je pro mě nemožné. Zvlášť, když jsem se je snažila poslední dobou spíše posilovat. Při jeho dalším pokusu mě neuvěřitelně rozbolela hlava a cítila jsem, jak se postupně protrhává jednotlivými vrstvami mých myšlenek. Po nekonečně dlouhé době to přestalo. Prohlásil, že jsem neschopná a paranoidní. S těmito slovy mou celu společně s Peliorem i Tajwunem opustil. Snažila jsem se jich znovu dovolat, ale nikdo mi neodpovídal. Začala jsem propadat panice, že mi doopravdy nevěří. A představa, že se v Peliorově osobní gardě nacházejí hned dva velmi podezřelí jedinci, mě děsila.  Ani jedna z řad Sesterstva, co mě přišla po nějaké době zkontrolovat a ošetřit mi zranění, mi nedala odpovědi.

Čekání bylo nekonečné. Každá chvilka ztracená mezi těmito chladnými zdmi dávala našemu nepříteli nespočet možností, kdy zaútočit. Když už jsem vše pomalu vzdávala, objevil se ve dveřích Tajwun. Doprovázela jej ta žena, co mi předtím ošetřila rány. V rukou držela matný černý krystal. V těsném závěsu stál Pelior s několika gardisty. Odvedli mě do jedné z vedlejších místností a opět si žádali vysvětlení situace. Po celou dobu jsem nemohla spustit oči z té ženy, něco v jejím výrazu a působení mi přišlo podezřelé. Navíc za celou tu dobu ani nepromluvila. Jakmile jsem měla příležitost, zeptala jsem se přímo vládce, co je zač. Jeho odpověď mě vskutku překvapila: „Ilana.“ Zprvu jsem tomu nemohla uvěřit. Okamžitě jsem s ní navázala duchovní spojení, kde mi ale potvrdila, že skutečně stojí přede mnou. Působila zcela jinak. A nebylo to jen kvůli změně jejího fyzického vzhledu. Muselo se stát opravdu něco závažného. Rozhodla jsem se, že zjišťování podrobností nechám na později a začala se opět věnovat případu podezřelých gardistů. V krystalu byla uvězněna duše jednoho z Temných, který se při jednání s Naalem dostal na někoho z nás a pak přeskočil do mysli té ženy. Já jej zastihla během další výměny schránky. Tajwun mě požádal, zda bych si neprohlédla bytost uvězněnou v krystalu, ale Ilana jeho žádost zamítla s tím, že by nejprve sama ráda zkontrolovala linky, které od ní vedou, aby mohla zlikvidovat to, co leží na jejich konci. To bylo mnohem rozumnější řešení. Já se mezitím vydala s Peliorem za gardisty. Chtěla jsem se omluvit ženě, kterou jsem zranila. Nechal je všechny nastoupit a já se jí snažila vysvětlit své úmysly. Nečekala jsem, že jí to bude dávat smysl, ale nakonec mi dokonce poděkovala. Rozloučila jsem se s ní a následovala vládce na další soukromou schůzku.

Vyžádal si kompletní hlášení z naší poslední mise a chtěl znát veškeré detaily týkající se Ilany. Ne zrovna ochotně jsem mu sdělila, že se stala imunní už i vůči síle Popravčího meče a její jedinou slabinou zůstávali její věřící. To, zda je vnímá stejným způsobem, jako Jižní císař své poddané jsem ale opravdu netušila. Na to jen stroze přikývl a jal se zjišťovat, jakým způsobem se mi podařilo odhalit gardistku. Mou odpověď, že šlo o intuici a pouhé pozorování nepřijal zrovna s velkým nadšením. Zřejmě čekal, že šlo o nějaké další prohloubení mých schopností manipulace myslí. I tak mi později řekl, ať mám oči stále otevřené. S tím se i rozloučil a já se měla vydat zpět mezi jeho posádku. Ve vzduchu stále visela nervozita a poté, co jsem jim oznámila průběh celého konfliktu, se stav ani v nejmenším nezměnil. Všichni se obávali toho, že budu procházet i jejich myšlenky a vzpomínky. Ani mé výslovné ujištění, že něco podobného skutečně dělat nehodlám, jejich strach nezmenšilo. Musela jsem tu nějak přečkat do rána, kdy mě čekala další schůzka s Ilanou. Opět jsem měla za úkol ji pozorovat a přijít na kloub všem změnám.

Ráno jsem ji zastihla ještě ve společnosti Riela, který ale jejich rozhovor spěšně ukončil a odešel. Měly jsme pokračovat ve výzkumu zadrženého Temného, ale Ilana se mi svěřila, že už nemá dostatek sil. Navrhovala jsem, že se na to zatím mohu podívat sama, ale ona čekat nechtěla. Zatím se jí podařilo odhalit existenci dalšího prapodivného víru osudu, na který byla ona bytost napojena. Choval se obdobně jako má temná podoba; mazal po sobě veškeré stopy. Napadlo mě, zda to nějakým způsobem mohlo souviset i se mnou a podle všeho jsme ani tuto variantu nemohly vyloučit. Její ověření bylo nasnadě. Stačilo využít naše společné pouto; v době, kdy jsem prohrávala svůj vlastní boj s temnotou, bylo násilně zpřetrháno. Pomalu jsem Ilaně otevřela cestu do své mysli. Její aura začala nabírat zvláštních kontur, přelévala se ze sluneční záře do měsíčního svitu a místy probleskovaly i záchvěvy temné. Poté ustrnula a její oči se propadly do prázdnoty. Tělo se začalo pomalu hroutit na chladnou zem a po našem mentálním poutu nebylo ani stopy. Vyděsilo mě to; sice jsem již několikrát byla svědkem jejích výletů za oponu, ale nikdy to nezašlo tak daleko. Snažila jsem se odchytit Peliora, ale bylo mi řečeno, že před drahnou chvílí odešel společně s Tajwunem  na velitelství. Zbýval už jen Riel; naštěstí se stále věnoval Figg a jakmile se dozvěděl, co všechno se odehrálo, následoval mě zpět do Ilanina pokoje.

Navzdory předpokladům ho její sta ani v nejmenším nezaskočil. Zkonstatoval, že jí mám dát nejméně den a určitě se probere. Nepříliš přesvědčená jsem zůstala na místě a počkala na příchod vládce. Už se stihl zastavit i na frontě a přinesl mi zprávy od Petruse. Chtěla jsem znát veškeré podrobnosti o Loviarovi a on byl jeden z mála, kdo jej mohl pamatovat. Údajně byl, stejně jako Jižní císař, expertem na teleportační magii; byl to vlastně přímo on, kdo vynalezl téměř všechny metody přesunu velkých skupin a sekvenční skoky. Vládci po celá desetiletí úspěšně unikal. Krom toho došlo na moji žádost k důkladné prověrce všech vojenských skladů. Na jihovýchodě byly vyprázdněny celé dvě komory plné lintýru a i další spojenci ohlásili zmizení řady citlivých informací a magických artefaktů. Dokonce byl nalezen i generál Satai a předán do rukou felčarů. Jeho zranění byla velmi vážná, ale nějak se jim podařilo udržet jej při životě. Takto se postupně procházely všechny důležité sekce. Rozsah škod byl ale mnohem větší, než jsme si dokázali představit. Tajwun mě posléze požádal, abych ho doprovodila do studovny a zpříjemnila mu následující dlouhé hodiny bádání.

Vědět, že to obnáší nošení podivně zkrácené uniformy, možná bych to rozhodnutí ještě zvážila. Nakonec se ale zdálo, že mu to skutečně nějakým způsobem pomáhá. A zbraně jsem si mohla nechat u sebe. Ovšem vidět tohle Pelior. Den v knihovně utekl mnohem rychleji, než bych si bývala přála. Bohužel ani nepřinesl příliš uspokojivé výsledky. Tajwun prošel možná stovky záznamů, ale jakékoliv další zkazky o Loviarovi či samotném Naalovi se mu objevit nepodařilo. Časně z rána jsem obdržela zprávu o Ilanině probuzení. Rozloučila jsem se s mágem a vyrazila přímo za ní. Vypadala vyčerpaně a její výraz napovídal, nepřišla do křížku s něčím opravdu hrůzostrašným. Tolik obav jsem v jejích očích už dlouho nezahlédla. Opatrně jsem se otázala, zda nalezla to, po čem pátrala. Odpovědí mi zpočátku bylo jen mlčení. Pak se mi v hlavě ozval její roztřesený hlas; omlouvala se mi za to, že vůbec nepochopila mé záměry a přede všemi mě prohlásila za zrádce. Teď už jí byl každý můj krok jasný. A nejen můj. Nahlédla do samého běhu světa, před očima se jí odvíjely naše životní příběhy, veškeré motivace, skryté úmysly. Tím krutým odhalením však byl fakt, že to samé dovede Naal. Měl celá staletí k tomu, aby mohl tuto schopnost zdokonalovat a skrze ni naprosto dokonale manipulovat s lidskými osudy. Je vůbec možné se něčemu takovému postavit? Ovládl mě strach, už tak mi nebylo příjemné, když mi Ilana vyzradila, že zná každičké zákoutí mé mysli. A pak tu byl Naal, bytost naprosto neznámé podstaty, jež po celou tu dobu tahala za neviditelné nitky osudu…

Ilana se znovu odmlčela. Tentokrát to trvalo jen pár okamžiků. Její vír osudu napájený z Hor Středu byl zničen a nepříteli se nějak podařilo unést Einara, jež byl pod ochrannou bariérou ostrova. Chystali se zaútočit na řady jejích věřících. Museli jsme jednat rychle. Bez obranné moci víru byli všichni snadno napadnutelní. Einar sloužil jen jako návnada a rozptýlení Ilaniny pozornosti. Naal měl v plánu ji použít pro dokončení plánů Východní vládkyně; ke zničení světa. Okamžitě jsem kontaktovala Peliora a Ilana se mezitím spojila s Exaiem. Vládce byl hned u nás a já měla co dělat, abych udržela jeho hněv na uzdě, když se mu naskytl pohled na Ilanu obklopenou temnou aurou. Když se situace alespoň trochu uklidnila a Rielovi bylo povoleno pomocí brány teleportovat i Exaie, snažili jsme se dát dohromady záchranný plán pro věřící. Jejich hromadný přesun na ostrov nepřicházel v úvahu, Naal se mohl zjevit kdekoliv. Jedinou možností byl protiútok, použití jeho vlastní taktiky; zničení Naalova víru osudu, zdroje jeho krytí. Rozdělili jsme se do skupin, já měla jít s Peliorem na velitelství a sloužit jako spojka pro Ilanu. Cestou jsem obdržela další výčet ztrát na území spojenců, případy hromadných dezercí, útoků Temných na Svaté místo a dalších tragédií, které byly až doposud tutlány.

K večeru se rozezněly poplašné zvony; velitelství bylo pod útokem. Jednotkám nemrtvých se podařilo prorazit skrze naše obranné linie a zdálky k nám doléhaly zvuky četných bojů. Byla nasazena značná část rezerv a místo se nám podařilo i přes několik útoků taktické magie ubránit. Ráno, když celá ta hrůza ustala, byl vydán rozkaz k přesunu celého štábu. Probíhal velmi rychle a pro mnohé i značně bolestivě. Usadili jsme se v horách středu, v jedné z pevností na jejich jižním cípu. Ilana nám nabídla i pomoc s identifikací dalších zrádců, ale nakonec jsem na místě zůstala jen já a prošla okolo každého člena posádky. Bylo to nesmírně vyčerpávající; každá taková pochůzka trvala až do doby, kdy následkem mého pátrání omdlel někdo ze zúčastněných, nebo jsem sama už ani neměla sílu stát na nohou. Co se dělo na druhé straně u Ilany, jsem netušila. Musela jsem vše nechat v jejich rukách a spolehnout se i na jejich úsudek. Zdejší povinnosti mě beztak zaneprázdnily natolik, že bych jim nemohla být jakkoliv nápomocna.

Znovu jsme se všichni setkali až po několika dlouhých dnech. Následovala jsem Ilanu do útrob pevnosti, kde už na nás čekal generál Satai v obležení léčitelů. Hluboké rány si vybraly svou daň; přišel o levé oko a nikdo nemohl zaručit, že bude ještě vůbec schopen vstát. Navzdory jeho mizernému zdravotnímu stavu byl stále při smyslech. Ilana mu přislíbila pomoc, jakmile dokončíme naši misi. Zároveň mu sdělila rozsah Naalových intervencí do běhu historie tohoto světa. Přirovnala ho k samotnému Strážci, disponoval obdobnou silou a navíc tu byl ještě mnohem déle. Jedná skrze prostředníky, opatrně manipuluje s myslí svých loutek, aby lidstvo přivedl k jedinému cíli; záhubě. Ovšem i jemu občas nějaký náš čin unikne. Nezachytil Ilaninu rozmluvu s draky, ani většinu mých jednání s Tajwunem či Krastem. Zjistit důvod, proč nedokázal tyto okamžiky zachytit, pro nás bude klíčový. Otázkou také zůstává, čeho chce docílit zničením světa. Kam chce odejít. Během našeho rozhovoru se ukázal i Jižní císař a okamžitě nám nabídl pomoc v případě vývoje kouzla, jež by Naalovi znemožňovalo přímo ovlivňovat naše spojence. Nějak se k němu dostala i zmínka o Loviarovi, tak jsem jej odkázala na zprávu od Petruse. A zatímco se naši spojenci postupně vyrovnávali s rozsahem Ilaniných výroků, požádala mě o asistenci při další misi. Podařilo se jí objevit zdroj Naalova víru.

Nenalézal se nikde jinde než uprostřed Hor středu v jedné ze základen Zlatých zbrojí. Teď už nebylo o jejich napojení na tuto tajemnou entitu pochyb. Krom mé přítomnosti si vyžádala i Caela a Parana, hlavu jedné z mocných magických gild. Dotkla jsem se rukou jílce meče a čekala na odpověď. Netrvalo to dlouho a v hlavě jsem uslyšela bratrův hlas. Velmi formálně nabídku přijal a okamžitě požádal o převelení. Spolu s námi měl vyrazit i jeden z Kazatelů. Mezitím mě a Ilanu čekala návštěva u Petruse. Cestou mi Ilana nabídla, že mi ráda pomůže s mým problémem zvládat jakýkoliv fyzický dotek, abych mohla myslet i na něco veselejšího. Znovu mi to jen připomnělo hloubku jejího poznání, jež mi na pocitech nějakého veselí zrovna nepřidávala. Bylo pro mě naprosto nepředstavitelné, jak se jí vůbec podařilo takový nápor poznatků přežít a navíc je utřídit tak, aby dávaly smysl. Vzdalovala se běžnému lidskému chápání stejně tak jako ostatní mocné bytosti, Naala nevyjímaje.

Mlčky jsem ji zavedla k očouzenému stanu, jenž patřil jednomu z nejobávanějších válečníků armád severu. A právě včas, abych zastihla bratra, jak z něj vychází. Krátce jsme se pozdravili a já ho požádala, ať na nás počká. Petrus mě přivítal po svém; suše mi oznámil, že už tu opravdu není jediná láhev vína, kterou bych mu mohla vychlastat, a až poté si všiml Ilany stojící po mém boku. Ta mu zprvu věnovala jeden ze svých zkoumavých pohledů a až poté se začala vyptávat na informace, o kterých již dávno věděla. Z našich občasných slovních přestřelek byla dost nesvá. Když jsme se loučili a Petrus cynicky prohodil, že si půjde užít trochu toho spánku a já mu popřála sladké sny, přiletěla mým směrem noha od postele. Jenže tentokrát mířil zatraceně dobře a kus dřeva mě zasáhl tak silně, až se mi skoro zatmělo před očima. Ilana už po něm chtěla vystartovat, ale na poslední chvíli jsem ji zarazila. Podobné avantýry patřily ještě nedávno ke každodenní rutině, jen tak jsme si dokázali udržet poslední zbytky zdravého rozumu tváří v tvář hrůzám, jež jsme zažívali. To jsem ovšem netušila, že Ilanina prudká reakce pramenila z dalšího nepříjemného zjištění…

Petrus byl, jako mnozí další pod přímým vlivem Naala. A ne tak ledajakým; vložil do něj geasu, která zapříčinila, že se dopustil celé řady zrad v minulosti a v současné době donášel Východu. V případě jejího odhalení jej měla okamžitě zničit. Bezděčně jsem se znovu zadívala k jeho stanu a přepadla mě úzkost. Bylo mi jasné, že není prvním ani posledním, koho může něco podobného potkat. A pomalu je začnem všechny ztrácet. Ač to pro mě bylo dost těžké, musela jsem to oznámit Peliorovi. Tížilo mě to o to víc, když jsem věděla, jaký je mezi těmito muži vztah. Vládce dorazil okamžitě. Mlčky si vyslechl vše, co Ilana zjistila. Nechaly jsme na něm, co se rozhodne udělat. Jižní císař měl k dispozici kouzlo, které by bylo schopné geasu nadobro zničit. Jenže s tím by se Petrusovi vrátily veškeré vzpomínky a jejich tíhu by rozhodně nedokázal unést. Zvlášť, když to byl Naal, kdo je motivoval k rozpoutání první války a následnému spálení světa. Při těchto slovech se Pelior zarazil. Cítila jsem, jak se v něm probouzí nová nenávist, tak silná, že se proměnila v pevnou hráz, znemožňující se k němu přiblížit. Ve zbroji se mu objevily trhliny, jež se vzápětí naplnily krví. Vzduch prořízl jeho výkřik a rány se začaly postupně hojit a pak se z jeho zad začalo rodit další křídlo. Oněmělá úžasem jsem sledovala, jak se mu pomalu vrací vědomí a s výkřikem naplněným posledním vzdorem se zapřisáhl, že on bude tím, kdo nás zachrání.

Pak se jeho pohled ustálil na nás. Obklopila nás jeho ochranná aura a Ilana mu vyšla vstříc. Omluvila se mu za množství všech ztrát, kterých byl svědkem a možná i příčinou. Navzájem si slíbili, že si odteď začnou důvěřovat. Scéna to byla neuvěřitelně dojemná, ale přes to všechno mi přišla nesmírně vzdálená. Nemohla jsem se ani v nejmenším svými vědomostmi a silou rovnat bytostem stojícím přede mnou. Zamotala jsem se do hry, ve které jsem neměla šanci uspět a cokoliv ovlivnit. A ať jsem se snažila sebevíc, běh událostí mi neustále prokluzoval skrze prsty. Vzdálila jsem se a čekala, než spolu domluví. Neodvažovala jsem se tak posvátnou chvíli rušit připomínkami o světských problémech, jež je stále třeba vyřešit…

Žádné komentáře:

Okomentovat