středa 28. prosince 2011

Minirecenze: Ben-to

Fight for freedom. Fight for life. Fight for discounted bento boxes!!!


Ačkoliv se celý život velmi úspěšně vyhýbám snad čemukoliv s nálepkou ecchi a comedy, udělala jsem zas pro jednou výjimku. Nu což, změna je život a je dobré znát svého nepřítele! Už základní myšlenka seriálu; boje o zlevněné bentoboxy, slibuje vrchovatou porci zábavy. Kratochvíle u nás tak typická pro nenasytné důchodce je pro zdejší středoškoláky nejen otázkou samotného přežití, ale především cti!


Příběh 7/10
Jak už úvod naznačuje, toto anime rozhodně nelze brát vážně. Jen tak je možné si jej vychutnat plnými doušky. Příběh se točí kolem bandy středoškoláků, kteří mají typicky hluboko do kapsy, a proto se co večer účastní naprosto brutálních bitev o zlevněné jídlo v supermarketech. Zdá se vám tato premisa naprosto pitomá a směšná? taky, že je - jenže autoři z ní vytřískali naprosté maximum. Z oblíbeného faito žánru si "vypůjčili" většinu jeho typických prvků, naroubovali je na tuto banální zápletku a tím vytvořili bezvadně fungující komediální celek. Dočkáme se tu ztřeštěných bojových scén, vysvětlování pravidel zápasů, dramatických vsuvek v podobě rozjímání nad údělem bojovníků a radosti z vítězství. A jelikož jde o ecchi, je anime plné rozličných více či méně lechtivých scén, naštěstí v poměrně tolerovatelné míře a opět podávané s typickou dávkou humoru. Ke konci se sice začaly některé z nich příliš opakovat, ale celkový dojem z anime výrazně nenarušily.

Animace 8/10
Co mě ovšem na anime zaujalo hned na začátku, byla velmi slušná animace. Skvěle prokreslené postavy (především pak určité ženské partie :)), dynamické souboje zdůrazněné hudbou jsou nejspíš i důvodem (alespoň pro mě) neočekávaného úspěchu této série. Dokonce mám dojem, že by obstála i v konkurenci s dalšími top tituly sezóny.

Hudba 8/10
Jak už bylo prve řečeno, hudba je další silnou stránkou této šílenosti. Podkres jednotlivých scén je odpovídající, zábavný a snadno zapamatovatelný. Překvapivě jsem si oblíbila i opening. Na samostatný poslech OST nemohu doporučit, ale pro účely anime funguje.


Postavy 6/10
Hlavní protagonisté seriálu nejsou nijak zvlášť výjimeční, najdeme tu obvyklou středoškolskou sestavu. Ústřední hrdina naštěstí vzhledem k délce seriálu (12 dílů) nemá tolik prostoru, aby nás začal nudit. Nečekejte však nějaké závratné vývoje postav nebo dokonce propracované psychologické profily. O každém se dozvíme pár zajímavých pikantností podtrhujících děj, což je naprosto dostačující; zbytek je velmi snadno čitelný. Trochu slabší mi přišlo světlovlasé sesterské duo a násilnické Shiraume, což ovšem vyvážila přítomnost cool tsundere Yarizui a yaoi fangirl Oshiroi. Obtloustlý slintající spolužák vyžívající se v násilí páchaném ženami na mužích má též mé sympatie.

Celkově 7.5/10
Sečteno a podtrženo jde rozhodně o lehce nadprůměrný zábavný kousek, který mohu s klidem doporučit pro volné zimní večery či jako výplň mezi serióznější produkcí. Při sledování jsem se skvěle bavila, což bylo vše, co jsem od seriálu očekávala a vyžadovala. A jedno malé upozornění na závěr: při sledování anime jsem měla neustále chuť něco požírat, v kombinaci s vánočními svátky a snadnou dostupností cukrovinek se může jednat o velmi nepříjemnou past pro všechny dietáře! (Pro nás, co se tímto netrápí, mám ale pozitivní zprávu - se žvancem v hubě se na to kouká ještě mnohem líp!)

2 komentáře:

  1. Tedy tak pozitivní reakci (rozuměj lehce nadprůměrné) jsem od tebe nečekal. Zvláště když vezmu, jak se tahle série líbí mě a naše obvyklé velmi malé průniky kladně přijímaných titulů.

    OdpovědětVymazat
  2. Vzhledem k použitému námětu je to myslím i pochopitelné :) snažím se novým věcem nebránit a když jsem se u anime bavila, je to jen dobře. Kdybych si byla jistá, že mě bude bavit i na další shlédnutí, klidně bych tomu i ten půlbod přidala :) I když se bojim, že třeba na takové DMC (které jsem viděla celé snad i 6x) to rozhodně v tomto ohledu mít nebude :)

    OdpovědětVymazat